09132109390
هدفتان را با مشاوره با ما به دست بیاورید!

سنگ اسلب بازالت چیست؟

دسترسی سریع
سنگ اسلب بازالت چیست؟

سنگ اسلب بازالت  چیست؟

سنگ اسلب بازالت  چیست؟

استفاده از سنگ ها از زمان های قدیم در ساخت بناها و اشیای سنگی کاربرد فراوانی داشته است. سنگ های طبیعی اغلب دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند و تاثیر بسزایی در زیبایی نمای ساختمان دارندفرآوری سنگ ها به روش های متفاوتی انجام می شود و در کیفیت و استحکام سنگ نیز تاثیرگذار است. یکی از فرآوری های انجام شده بر روی سنگ ها، اسلب می باشد که توسط دستگاه های پیشرفته ای صورت می گیرد.

آشنایی با سنگ بازالت

بازالت سنگی تیره رنگ و آذرین است که عمدتاً از کانی های پلاژیوکلاز و پیروکسن تشکیل شده است. این سنگ از لحاظ ترکیبات شبیه به گابرو می باشد. البته تفاوت بین بازالت و گابرو در این است که بازالت سنگی ریزدانه است در حالی که گابرو سنگی درشت دانه است. سنگ بازالت از نگاه ساختار بسیار مستحکم و مقاوم می باشد و به همین دلیل در صنعت ساختمان کاربردهای فراوانی دارد.

مفهوم اسلب چیست؟

اسلب که از واژه انگلیسی (slab) به وجود آمده است به معنای ورقه ورقه یا لایه لایه می باشد . در صنعت برش و فرآوری سنگ های ساختمانی به برش سنگ ها در ابعد بزرگ را سنگ اسلب می گویند . تکنولوژی ساخت سنگ های اسلب کار پیچیده و پرهزینه ای می باشد . به همین جهت هر کارخانه سنگی در ایران ، این کار را انجام نمی دهد با ما همراه باشید تا با کاربرد و ویژگی های انواع سنگ اسلب آشنا شوید.

تولید سنگ اسلب بازالت

سنگ اسلب بازالت از انواع سنگ هایی است که به دلیل اعمال فرآیند برش کاری بر روی آن زیبایی خاصی به آن می بخشد. سنگ بازالت در ابتدا به شکل کوپ از معدن استخراج می شود و اغلب دارای میزان پرتی بالایی است. پس از استخراج سنگ بازالت، توسط دستگاه های پیشرفته ای عمل برش سنگ آغاز می شود و در این هنگام ممکن است فرآیند صیقل کاری، رگه گیری و اپوکسی کاری نیز بر روی سنگ انجام شود.

مزایای سنگ اسلب بازالت

امروزه فرآوری اسلب به دلیل مزایایی که دارد بر روی اکثر سنگ ها اعمال می شود. زیرا این تکنیک می تواند تاثیر بسزایی در افزایش استحکام و زیبایی سنگ داشته باشد. مزایایی که فرآوری اسلب بر روی سنگ های بازالت دارد، شامل موارد زیادی است که شامل:

  • افزایش استحکام سنگ
  • حمل و نقل آسان
  • حذف ضایعات و پرتی های سنگ
  • برش سنگ با دقت زیاد
  • افزایش زیبایی سنگ

 

کاربرد سنگ اسلب بازالت

فرآوری اسلب اغلب بر روی انواع سنگ های بازالت، گرانیت، تراورتن و غیره اعمال می شود. به همین دلیل اکثر معماران و طراحان می توانند از این سنگ ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنند. شما می توانید از سنگ اسلب بازالت در فضاهای مختلف ساختمان مانند دیواره های ساختمان، دکوراسیون تالارها، سرویس بهداشتی و حمام، سنگ فرش ساختمان و غیره استفاده کنید و جلوه زیباتری را ایجاد کنید.

برای اینکه از سنگ های بازالت بهترین استفاده را کنید و نمای زیباتری را به فضای داخلی و خارجی ساختمان بدهید. می توانید سنگ اسلب بازالت را انتخاب نمایید. فرآوری اسلب و تایل بر روی سنگ های بازالت استحکام و زیبایی منحصر به فردی را به سنگ می بخشد.

 

ثبت دیدگاه


خرید حضوری خرید حضوری
گارانتی محصولات گارانتی محصولات
تحویل سریع تحویل سریع
پرداخت متنوع پرداخت متنوع
حذف واسطه حذف واسطه
مشاوره رایگان مشاوره رایگان