09132109390
هدفتان را با مشاوره با ما به دست بیاورید!

انواع سنگ اسلب سفید

دسترسی سریع
انواع سنگ اسلب سفید

در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون از محبوب‌ترین سنگ یعنی سنگ اسلب استفاده می‌کنند. انواع سنگ اسلب سفید به فضای موردنظر شما، جذابیت و جلوه‌ای لوکس می‌بخشد.

اسلب به معنای برش‌های بزرگ و یک‌دست از سنگ است که در ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سنگ‌های معمولی عرضه می‌شود و برای کاربردهای خاصی مانند کف‌پوش، دیوارپوش، میزهای آشپزخانه و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله به بررسی انواع سنگ اسلب سفید، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها پرداخته می‌شود.

سنگ مرمر سفید

سنگ مرمر سفید که به آن ماربل سفید نیز گفته می‌شود از انواع سنگ اسلب سفید است. سنگ مرمر سفید نوعی سنگ است که کلسیم کربن دی اکسید تولید می‌شود. این سنگ سطحی براق و صاف دارد و نور را از خود عبور می‌دهد به همین دلیل در مکان‌هایی که نیاز به نورپردازی دارند استفاده می‌شود. مرمر سفید  دو نوع دارد: مرمر سفید کارارا و مرمر سفید کالاکاتا

معادن سنگ مرمر سفید کارارا در ایتالیا موجود است و این سنگ زمینه‌ای سفید با رگه‌های مشکی و خاکستری دارد. از سنگ مرمر برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌کنند.

مرمر سفید کالاکاتا بسیار کمیاب است. این سنگ با رگه‌های خاکستری و طلایی بسیار زیبا است و در پروژه های شیک و لوکس قابل استفاده می‌باشد.

از مرمر سفید به عنوان کانتر آشپزخانه و میز استفاده می‌کنند زیرا سطحی براق و صاف دارد. همچنین در دیوارپوش و کف پوش از سنگ مرمر استفاده می‌شود.

پروژه‌های تزئینی به دلیل عبور نور از مرمر، از این سنگ در ساخت مجسمه‌ها، تزئینات دیواری و دیگر المان‌های دکوراتیو استفاده می‌شود.

انواع سنگ اسلب سفید

سنگ گرانیت سفید

سنگ گرانیت سفید نوعی دیگر از سنگ اسلب است که فلدسپات، میکا و کوارتز تشکیل می شود.

از سنگ گرانیت در پروژه هایی که به مقاومت و دوام نیاز دارند استفاده می شود زیرا این سنگ در برابر فشار، ضربه و سایش مقاوم است. زمینه این سنگ سفید و در آن نقاط و رگه های خاکستری و مشکی وجود دارد.

گرانیت سفید کشمیر از معادن کشور هندوستان استخراج می شود و در آن رگه های خاکستری و مشکی موجود است.

سنگ سفید نطنز، نوعی سنگ است که استخراج آن از معدن در نطنز اصفهان انجام می‌شود. قیمت گرانیت سفید نطنز نسبت به تراورتن مناسب تر است.

گرانیت سفید آلاسکا در مناطق سردسیر مانند سیبری و آلاسکا تشکیل و استخراج می‌شود.

در کانتر آشپزخانه از انواع سنگ گرانیت استفاده می‌شود زیرا در برابر خط و خش و حرارت مقاوم است.

همچنین سنگ گرانیت وایت در برابر سایش و فشار نیز مقاوم است و در مکان‌های پر رفت و آمد مانند راهرو و لابی هتل‌ها کاربرد دارد.

مقاومت این سنگ در برابر شرایط آب و هوایی باعث شده تا از آن در نمای انواع ساختمان استفاده کنند.

سنگ گرانیت سفید

کوارتزیت سفید

سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی و کریستالی مقاوم است که از فشار و حرارت تشکیل می‌شود. سنگ کوارتزیت و مرمر با یکدیگر شباهت دارند اما سنگ کوارتزیت مقاوم‌تر و سخت‌تر است. در محیط‌های پر رفت و آمد نیز از این سنگ استفاده می‌کنند زیرا در برابر مواد شیمیایی و لکه مقاوم است.

این سنگ شباهت زیادی به مرمر دارد اما از نظر فیزیکی سخت‌تر و مقاوم‌تر است. کوارتزیت سفید به دلیل دوام بالا و مقاومت در برابر لکه‌ها و مواد شیمیایی، گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های پرکاربرد است. سنگ کوارتزیت دو نوع اسنو و مون بلان دارد. کوارتزیت سفید اسنو زمینه سفید و شفاف دارد و در دکوراسیون مینیمال استفاده می شود.

کوارتزیت سفید مون بلان با زمینه سفید، رگه ههای طلایی و خاکستری دارد.

همانطور که گفته شد این سنگ مقاومت و دوام بالایی دارد به همین دلیل در کانتر آشپزخانه، کف پوش، دیوار پوش و... کاربرد دارد.

سنگ تراورتن سفید

تراورتن نیز نوعی سنگ اسلب سفید است که در مناطق معدنی و چشمه آب گرم تولید می‌شود. این سنگ آهکی تخلخل بالایی دارد و در ابعاد گوناگون برش داده می‌شود. این هم در نمای ساختمان هم به عنوان تزئینات کاربرد دارد. تراورتن انواع مختلفی دارد و محبوب ترین نوع آن تراورتن سفید عباس آباد است. این سنگ از معادن عباس آباد استخراج می‌شود و زمینه روشن دارد.

تراورتن سفید عباس‌آباد این نوع تراورتن از ایران استخراج می‌شود و دارای زمینه‌ای سفید و روشن با رگه‌های طبیعی است.

تراورتن سفید ترکی از معادن ترکیه استخراج شده و به دلیل کیفیت بالا و رنگ‌های متنوع بسیار معروف است و در پروژه‌های ساختمانی بزرگ استفاده می‌شود.

تراورتن سفید به دلیل زیبایی طبیعی و مقاومت در برابر شرایط جوی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمای خارجی ساختمان‌ها است.

علاوه بر آن از سنگ تراورتن در سالن، حمام، محوطه سازی باغ و استخر و... استفاده می‌شود. قیمت تراورتن عباس آباد درجه 2 نسبت به درجه 1 آن قیمت ارزان تری دارد.

سنگ تراورتن سفید

جمع بندی

انواع سنگ‌ اسلب سفید به دلیل زیبایی، دوام و تنوع در طرح و رنگ، در پروژه‌های مختلف معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مرمر و گرانیت سفید گرفته تا کوارتزیت و تراورتن، هر یک از این سنگ‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، کاربردهای متنوعی دارند. انتخاب نوع مناسب سنگ اسلب سفید بستگی به نیاز پروژه، بودجه و سبک طراحی شما دارد.

ثبت دیدگاه


خرید حضوری خرید حضوری
گارانتی محصولات گارانتی محصولات
تحویل سریع تحویل سریع
پرداخت متنوع پرداخت متنوع
حذف واسطه حذف واسطه
مشاوره رایگان مشاوره رایگان