09132109390
هدفتان را با مشاوره با ما به دست بیاورید!

خواص متمایز پر کاربرد سنگ بازالت در ساختمان

دسترسی سریع
خواص متمایز پر کاربرد سنگ بازالت در ساختمان

خواص متمایز و پر کاربرد سنگ بازالت در ساختمان

خواص متمایز و پر کاربرد سنگ بازالت در ساختمان

سنگ بازالت نیز مانند گرانیت سنگ آذرین است که از سردشدن گدازه های آتشفشانی ریخته شده روی سطح زمین به وجود می آید. سنگ بازالت فراوان ترین سنگ آذرین روی کره زمین است و دارای ویژگی ها و محاسن زیادی است و حتی در مواردی بهتر از گرانیت هم است. مهم ترین علت فراوانی سنگ بازالت در گرانروی کم گدازه های آتشفشانی (به علت پایین بودن میزان سیلیس آنها) است. زیرا در این صورت گدازه ها تا فاصله های دوری در سطح زمین پخش شده و میزان زیادی سنگ بازالت از آن ها به وجود می آید.

خواص متمایز پر کاربرد سنگ بازالت  در ساختمان

از سنگ بازالت در قسمت های مختلف ساختمان مانند نمای بیرونی استفاده زیادی می شود. به طوری که امروزه معماران زیادی به سمت انتخاب این سنگ روی آورده اند. خصوصیات و برتری های این سنگ نسبت به سنگ مشابه آن یعنی سنگ گرانیت باعث شده که بازالت، مناسب قسمت های مختلف ساختمان باشد و در استفاده از آن با محدودیت های کمتری روبه رو باشیم.

خواص متمایز پر کاربرد سنگ بازالت  در ساختمان

ویژگی های سنگ بازالت

  • بازالت یکی از سنگ های گدازه ای است که امروزه یافت می شود.
  • بازالت دارای مقاومت و استحکام بالایی نسبت به سنگ های مشابه است که همین ویژگی باعث استفاده زیاد از آن در ساختمان سازی شده است.
  • ویژگی های سریع هوازدگی این سنگ، باعث می شود که مقدار معینی از مواد معدنی به آرامی از سنگ آزاد شده و جذب ریشه گیاهان شوند.
  • کنتراست تیره این سنگ نیز باعث می شود به خوبی با هر محفظه ای ترکیب شود.
  • از دیگر مزایای بازالت می توان به ویژگی های منحصربفرد الیاف بازالت اشاره کرد. الیاف بازالت ثبات شیمیایی بالایی به نسبت الیاف شیشه به خصوص در محیط‌های بازی قوی دارد.
  •  این الیاف غیر سمی، غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر دماهای بالا هستند.
  •  یکی دیگر از خصوصیات این الیاف پایداری حرارتی نسبتاً بالای آن می‌باشد که به همین خاطر توانایی ایزولاسیون حرارتی بازالت معادل سه برابر پنبه نسوز می‌باشد.
  • سنگ بازالت جاذب دی‌اکسید کربن می‌باشد و طی فرآیندی که در دوذن آن رخ میدهد از انتشار گاز دی‌اکسید کربن در جو جلوگیری می کند
  • مقادیر دمای مایع برای بازالت در سطح زمین مساوی یا بیشتر از 1200 درجه سانتیگراد و دمای جامد مساوی یا کمتر از 1000 درجه سانتیگراد است. که این مقادیر بالاتر از سایر سنگ‌های آذرین معمولی است

ویژگی های سنگ بازالت

مزایای سنگ بازالت

مهم ترین مزایای این سنگ برای صنعت ساختمان سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چسبندگی بالا: بازالت نیز مانند سنگ تراورتن و برخلاف سنگ گرانیت تخلخل بالایی دارد به همین خاطر چسبندگی اون به ملات هم بالا است.
  2. دوام، استحکام و تراکم بالای بازالت: همانطور که بیان شد سنگ بازالت هم مانند گرانیت سنگ آتشفشانی است و به همان میزان گرانیت و حتی بیشتر مستحکم و مقاوم است.
  3. مقاومت سایشی و فشاری بالا 
  4. مقاومت حرارتی بالا
  5. مقاوم در برابر رطوبت و مواد اسیدی: با وجود اینکه این سنگ متخلخل است، اما جاذب آب و رطوبت نیست. علاوه بر این در صورت تماس با مواد اسیدی نیز از مقاومت خوبی برخوردار است. به همین خاطر برای استفاده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی گزینه مناسبی است.
  6. وزن مخصوص بالا: این موضوع نیز بخاطر وجود کانی های سنگینی مانند آهن و منیزیم است که درون ساختار این سنگ وجود دارد. چگالی سنگ بازالت نیز حدود ۲.۹ گرم بر مترمکعب است.
  7. سازگار با شرایط مختلف آب و هوایی و مقاوم در برابر تغییرات گسترده دمایی
  8. قیمت مناسب

کاربردهای سنگ بازالت در ساختمان

کاربردهای سنگ بازالت در ساختمان

این سنگ کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد. زیرا با توجه به ویژگی هایی که از این سنگ بیان شد و فراوانی آن در کره زمین از آن می توان در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، کشاورزی و حتی حفظ محیط زیست استفاده کرد.کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان سازی شامل موارد مختلفی مانند: سنگفرش خیابان ها و پیاده رو ها، مجسمه سازی است. علاوه بر این از این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان هم می توان استفاده کرد که عبارتند از:

کاربردهای سنگ بازالت در ساختمان

  1.  سنگ بازالت کف:از آنجا که این سنگ مقاومت خوبی در برابر سایش، فشار را دارد و از استحکام بالایی هم برخوردار است برای کف داخل و یا فضاهای بیرونی مانند محوطه، حیاط و یا پارکینگ گزینه مناسبی است. البته برای پرداخت آن بهتر است که صیقلی نشود.
  2.  سنگ بازالت نما: همانطور که بیان شد بازالت چسبندگی خوبی به ملات دارد. به همین خاطر برای استفاده در نما ضعف سنگ گرانیت را ندارد و به خوبی به ساختمان نصب می شود و در عین حال هم نمای زیبا و مدرنی به ساختمان می بخشد. علاوه بر این از آنجا که  این سنگ عایق حرارتی خوبی نیز هست به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می  کند.
  3.  سنگ بازالت نمای داخلی
  4.  سرویس بهداشتی،آشپزخانه، استخر: علاوه بر استحکام، این سنگ جذب آب ناچیزی هم دارد و به همین خاطر در قسمت های مختلف این مکان ها قابل استفاده است.
  5.  کانتر: از اسلب آن هم می توان در کانتر استفاده کرد.
  6.  ساخت شومینه
  7.  سنگ پله بازالت

  8.  صراحی

  9. طول عمر بالا و دوام بسیار خوب در برابر تغییرات محیطی
  10. قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی
  11. غیر سمی و سازگار با محیط زیست
  12. مقاوم در برابر آب

کاربردهای سنگ بازالت در ساختمان

سنگ بازالت- فروش سنگ بازالت- خرید سنگ بازالت- خریدار سنگ بازالت- قیمت سنگ بازالت- سنگ بازالت باکیفیت- کاربرد سنگ بازالت- سنگ بازالت مرغوب

ثبت دیدگاه


خرید حضوری خرید حضوری
گارانتی محصولات گارانتی محصولات
تحویل سریع تحویل سریع
پرداخت متنوع پرداخت متنوع
حذف واسطه حذف واسطه
مشاوره رایگان مشاوره رایگان