09132109390
هدفتان را با مشاوره با ما به دست بیاورید!

7 نمونه از بهترین انواع سنگ گرانیت

دسترسی سریع
7 نمونه از بهترین انواع سنگ گرانیت

در نمای داخلی و خارجی ساختمان از انواع سنگ گرانیت استفاده می شود. از انواع سنگ گرانیت به گرانیت سفید نطنز، گرانیت مشکی نطنز، گرایت آلاسکا وایت و... اشاره کرد. هر کدام از این سنگ‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. از سنگ گرانیت در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب انواع، ویژگی‌ها و کاربرد سنگ گرانیت را بیان می‌کنیم.

انواع سنگ گرانیت

سنگ گرانیت تنوع رنگ بسیاری دارد و آن هم بخاطر ساختار تشکیل دهنده و انوع کانی‌های موجود در آن است. مثلا فلدسپات در سنگ‌های مختلف رنگ‌های متفاوتی دارد. کوارتز نیز باعث خاکستری و شفاف شدن سنگ می‌شود. سنگ گرانیت بلورهای تیره و روشن دارد و بافت آن درشت است.

در ادامه برخی از انواع سنگ گرانیت را بیان می‌کنیم:

 گرانیت آلاسکا وایت

یکی از گران‌ترین سنگ‌های گرانیت موجود، سنگ گرانیت آلاسکا وایت است. این سنگ در معادن برزیل تشکیل شده و استخراج می‌شود. فرآوری سنگ گرانیت به صورت سنگ اسلب می‌باشد. قیمت گرانیت آلاسکا وایت به دلیل جذابیت ممکن است کمی گران باشد. از سنگ موردنظر در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود.

انواع سنگ گرانیت

گرانیت سبز بیرجند

بهترین نوع سنگ گرانیت که بسیار معروف و جذاب است، گرانیت سبز بیرجند است. این سنگ رنگ سبز تیره مایل به مشکی و رگه‌های لیمویی و زرد دارد. از سنگ گرانیت سبز در قاب آسانسور و کف ساختمان استفاده می‌شود.

استخراج سنگ گرانیت سبز در بیرجند در استان خراسان جنوبی انجام می‌گیرد. قیمت گرانیت سبز بیرجند نسبت به سنگی مانند تراورتن بالاتر است زیرا سنگی منحصر به فرد است.

گرانیت سبز بیرجند

 گرانیت سفید نطنز

گرانیت سفید نطنز دارای زمینه سفید با دانه‌ها و نقاط ریز مشکی است. این نقاط یکنواخت و منظم در این سنگ پراکنده شده‌اند. از سنگ گرانیت نطنز به دلیل مقاومت بالا در مکان‌های شلوغ، کف سالن، سرویس بهداشتی و... استفاده می‌شود.

سنگ موردنظر از معادن  شهرستان نطنز استان اصفهان استخراج می‌شود. معادن این سنگ متعدد هستند و سنگ‌های موجود در آن از لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. قیمت گرانیت سفید نطنز با سنگ‌های دیگر تفاوت دارد.

سنگ گرانیت سفید در صنعت ساختمان سازی به صورت گسترده مصرف می‌شود.

گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان نوعی دیگر از سنگ گرانیت است و دارای زمینه سفید و گل‌های طوسی و مشکی می‌باشد. از این سنگ در نمای داخلی و بیرونی ساختمان، سنگ پله، کانتر و رویه کابینت و سنگ کف استفاده می‌کنند.

معدن این سنگ در استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان واقع‌شده است.

 گرانیت مشکی نطنز

سنگ گرانیت نطنز در دو رنگ سفید و مشکی استخراج می‌شود. گرانیت مشکی نطنز زمینه‌ای مشکی و تیره دارد و در زمینه آن دانه‌ها و نقاط ریز طوسی رنگ وجود دارد. سنگ گرانیت مشکی در معادن مختلفی تشکیل می‌شود. اما به صورت عمده در معدن‌های شهرستان نطنز اصفهان استخراج می‌شود.

گرانیت خرم دره

نوعی دیگر از سنگ گرانیت وجود دارد. این سنگ، سنگ گرانیت خرم دره است و معادن متعددی دارد. سنگ موجود در هر معدن ویژگی‌خاص خود را دارد. رنگ این سنگ، شکلاتی و خاکستری است. از گرانیت خرم دره در مکان‌های پر تردد و پیاده روها استفاده می‌شود.

گرانیت خرم دره

انواع گرانیت خرم دره

  • گرانیت خرمدره طوسی
  • گرانیت خرمدره فیلی
  • گرانیت خرمدره شکلاتی
  • گرانیت خرمدره صورتی
  • گرانیت خرمدره صدری
  • گرانیت خرمدره مرادی
  • گرانیت خرمدره چهار دونگی
  • گرانیت خرم دره طلایی

گرانیت قرمز یزد

یکی از سخت ترین سنگ‌های گرانیت موجود در تولید، فرآوری و استخراج گرانیت قرمز یزد است.

معدن این سنگ در نزیکی تالاب گاوخونی در استان یزد واقع شده است.

همچنین این گرانیت قرمز یزد از مرغوبترین گرانیت‌های قرمز است.

سننگ گرانیت قرمز نسبت به دیگر سنگ‌ها قیمت بالاتری دارد. بالا بودن قیمت این سنگ به سلامت پایین در استخراج از معدن و سخت‌بر بودن در کارخانه بستگی دارد.

گرانیت قرمز یزد با دانه‌بندی ریز و رگه‌های سفید یا هاله‌های سیاه کم رنگ دیده می‌شود.

این سنگ دارای طیف رنگی تیره و روشن می‌باشد و در بازار بنام گرانیت قرمز گوجه‌ای و گرانیت قرمز سماقی نیز معروف است.

از مزایای سنگ گرانیت قرمز یزد می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار، جذب آب کم، ضد سایش و ساب پذیری آن اشاره کرد.

سنگ گرانیت قرمز در دیوار و سنگ فرش لابی هتل، نمای داخلی و خارجی ساختمان، کف آسانسور و سنگ پله استفاده می‌شود.

جمع بندی

سنگ گرانیت نوعی سنگ پر استفاده در صنعت ساختمان سازی است. انواع سنگ گرانیت با توجه به معادنی که از آن استخراج شده‌اند ویژگی‌ها و خواص متفاوتی دارند. در این مطلب انواع مختلف این سنگ را بیان کردیم. برای خرید انواع سنگ اسلب، گرانیت، تراورتن و... با شماره 09132109390 تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه


خرید حضوری خرید حضوری
گارانتی محصولات گارانتی محصولات
تحویل سریع تحویل سریع
پرداخت متنوع پرداخت متنوع
حذف واسطه حذف واسطه
مشاوره رایگان مشاوره رایگان