09132109390
هدفتان را با مشاوره با ما به دست بیاورید!

انواع سنگ ترامیت + مشخصات و کاربرد انواع سنگ ترامیت

دسترسی سریع
انواع سنگ ترامیت + مشخصات و کاربرد انواع سنگ ترامیت

سنگ ترامیت نوعی سنگ رسوبی است که انواع و کاربردهای مختلفی دارد. از انواع سنگ ترامیت می‌توان به سنگ ترامیت بوکان، همدان، سمیرم، مرودشت و... اشاره کرد. در این مطلب به بررسی انواع و کاربردهای سنگ ترامیت می‌پردازیم.

سنگ ترامیت چیست؟

سنگ ترامیت نوعی سنگ طبیعی است و از ترکیب مواد معدنی در طبیعت تشکیل می‌شود. این سنگ طی میلیون‌ها سال با تحت فشار قرار گرفتن مواد معدنی و در ترکیب با مواد دیگر به وجود آمده‌اند.

سنگ ترامیت سنگ آهکی و رسوبی است و از رسوب مواد معدنی و آهک به وجود می‌آید. این سنگ از مواد معدنی کلسیت و آراگونیت که اشکال کریستالی کلسیم کربنات هستند، تشکیل شده است.

همانطور که گفتیم سنگ ترامیت سنگی آهکی است که بر اثر فشار و دمای بالا تشکیل شده است. البته میزان فشار و دما کمتر از سنگ تراورتن و مرمریت است.

علاوه بر این لازم است بدانید سنگ ترامیت از جمله سنگ‌های طولی است که معمولا در عرض ۴۰ سانتی متر و طول های مختلف برش داده می‌شود.

انواع سنگ ترامیت

انواع سنگ ترامیت

معادن سنگ ترامیت در بیشتر شهرهای ایران موجود است. این سنگ ها از نظر ظاهر، رنگ، قیمت و کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند.

برخی از بهترین انواع ترامیت عبارتند از:

سنگ ترامیت همدان

باکیفیت سنگ ترامیت موجود، سنگ ترامیت همدان است. این سنگ ساب پذیری بالا و تخلخل مناسب دارد. قیمت این سنگ نیز نسبتا مناسب است.

علاوه بر آن، این سنگ به دلیل کیفیت بالا، رنگ کم، ظاهر بسیار زیبا و رنگ سفید به شکل مهتاب برای نما بسیار مناسب بوده و در میان طراحان بسیار پر طرفدار است.

سنگ ترامیت مرودشت

سنگ ترامیت مرودشت، یکدست است و در آن هیچ رگه ای دیده نمی شود. سنگ موردنظر ساب پذیری بالایی دارد و به اشکال مختلف تبدیل می شود. این سنگ زمینه ای روشن دارد به همین دلیل محیط را بزرگتر نشان می‌دهد. قیمت سنگ ترامیت از سنگ تراورتن مناسب تر است و می‌توان آن را جایگزین کرد.

از کاربردهای سنگ ترامیت می‌توان به سنگ پله، سنگ دیوار، سنگ قاب آسانسور، قاب اطراف پنجره و دیوار پارکینگ اشاره کرد.

ترامیت مرودشت

سنگ ترامیت بوکان

سنگ ترامیت بوکان نوعی سنگ ترامیت است که به سنگ تراورتن بسیار شباهت دارد ، آین سنگ، ترامیت بوکان است البته قیمت سنگ ترامیت بوکان، نسبت به قیمت سنگ تراورتن پایین تر و مناسب تر است. معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی شهر بوکان واقع شده است. سنگ بوکان رقیبی جدی برای سنگ تراورتن عباس آباد است.

سنگ ترامیت بوکان زمینه سفید و روشن دارد و خلل ها و فرج‌های موجود در این سنگ، آن را به تراورتن شبیه کرده است.

نوع دیگر سنگ ترامیت، ترامیت سمیرم است. این سنگ زمینه کرم و سفید رنگ دارد. در این سنگ رگه و لکه‌ای وجود ندارد. مهم‌ترین ویژگی این سنگ، وزن سبک و تخلخل کم آن است. همچنین قیمت آن از قیمت نوع سنگ ترامیت دیگر مناسب تر است.

از این سنگ نمی‌توان در محیط‌های مرطوب استفاده کرد زیرا جذب آب بالایی دارد. بیشترین کاربرد سنگ ترامیت سمیرم، در محیط داخلی ساختمان است.

سنگ ترامیت میاندوآب

نوع دیگری از ستگ ترامیت وجود دارد. این سنگ، ترامیت میاندوآب است. سنگ ترامیت میاندوآب زمینه سفید و کرم و روشن دارد.

این سنگ از نظر ظاهر به سنگ تراورتن شبیه است. اما قیمت سنگ ترامیت میاندوآب نسبت به سنگ تراورتن مناسب تر است. قیمت سنگ ترامیت میاندوآب باعث شده از آن نسبت به تراورتن بیشتر استفاده شود.

 سنگ ترامیت قابلیت ساب پذیری بالایی دارد و می‌توان آن را به اشکال مختلف برش دارد. 

سنگ ترامیت کردستان

سنگ ترامیت کردستان نیز سنگی یکدست و سفید است و ساب پذیری بالا و تخلخل بسیار پایینی دارد. این ویژگی‌ها بارزترین ویژگی سنگ ترامیت کردستان هستند.

ترامیت کردستان

سنگ ترامیت سفیدکوه

سنگ ترامیت سفیدکوه نیز نوعی از آن است که ملات را جذب می‌کند. در نمای ساختمان از این سنگ استفاده می‌شود. سنگ سفیدکوه زمینه سفید و روشن دارد و استفاده از ان در ساختمان، آن را روشن می‌کند.

انواع سنگ ترامیت چه کاربردی دارد؟

سنگ ترامیت در انواع مختلف کاربردهای بسیاری دارد. کاربردهای سنگ ترامیت به صورت زیر است:

  • نمای داخلی ساختمان
  • دیواره‌های داخلی
  • دیوار پارکینگ
  • دیوار راه‌پله‌ها
  • نمای بیرونی ساختمان
  • نورگیر
  • کف‌پوش
  • ساخت لوازم دکوراتیو
  • دیواره کنار ساختمان

جمع بندی

همانطور که گفته شد، سنگ ترامیت انواعی دارد. انواع سنگ ترامیت شامل سنگ ترامیت سفیدکوه، همدان، بوکان، میاندوآب و.... می‌شود. این سنگ‌ها کاربردهای بسیاری دارد. این این کاربردها می توان به نمای ساختمان، دیوار راه پله، دیوار پارکینگ و... اشاره کرد. برای خرید سنگ با شماره 09132109390 تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه


خرید حضوری خرید حضوری
گارانتی محصولات گارانتی محصولات
تحویل سریع تحویل سریع
پرداخت متنوع پرداخت متنوع
حذف واسطه حذف واسطه
مشاوره رایگان مشاوره رایگان