هدفتان را با مشاوره با ما به دست بیاورید!
 سنگ نمای داخلی
برای مشاهده عکس با کیفیت بر روی عکس بزرگ کلیک کنید

سنگ نمای داخلی

سنگ نمای داخلی

سنگ های با ظاهر زیبا بهترین گزینه برای استفاده در فضای داخلی ساختمان می باشند. در هنگام انتخاب سنگ برای دکوراسیون داخلی، میزان استحکام و مقاومت سنگ به علت کار شدن در محیطی محفوظ، اهمیت کمتری در مقایسه با استحکام سنگ های مورد استفاده در نمای خارجی ساختمان دارند .

رنگ و طرح سنگ یکی از مهمترین آیتم ها در انتخاب می شوند. علت های زیادی برای روی آوردن طراحان دکوراسیون داخلی به استفاده از سنگ طبیعی وجود دارد. که از این عوامل می توان به همخوانی سنگ طبیعی با انواع سبک های طراحی همچون مدرن، کلاسیک و یا هنری و .. اشاره نمود.

 

از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب سنگ برای فضای داخلی میتوان به خاصیت هایی همچون نگهداری و نظافت آسان، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، عمل کردن همچون عایق صوتی در برابر سر و صدا و انتقال روح طبیعت به فضای خانه اشاره نمود. که تمامی این محاسن موجب شده تا سنگ طبیعی به عنوان یک جز لاینفک مصالح استفاده شده توسط طراحان فضای داخلی ساختمان تبدیل شود.

سنگ‌هایی مانند مرمریت، مرمر، چینی و... به علت عدم تماس با ناملایمات جوی انتخاب مناسبی برای نمای داخلی می باشند. البته برخی از مردم به علت رنگ و طرح های خاص تراورتن و سنداستون مایل هستند از این سنگ‌ها در داخل ساختمان نیز استفاده کنند که امکان چنین انتخابی وجود دارد و از لحاظ فنی هیچ اشکالی ایجاد نمی کند.

این سنگ‌ها می‌توانند جلوه‌های بسیار زیبایی را در لابی‌ها، پاگردها، اطراف درب آسانسورها، دیوارهای راه‌پله، دیوارهای پارکینگ و... خلق کنند. مرمریت ، تراورتن ، گرانیت ، چینی ، لایم استون و تقریبا تمام سنگها را میتوان برای دیوار های داخلی ساختمان به کار برد و این به خاطر محافظت سنگ از ناملایمات جوی در فضای داخلی ساختمان می باشد.

 

نمای داخلی ساختمان همچون دیواره های پارکینگ محلی مناسب جهت استفاده از سنگهای مرمریت می باشند زیرا سنگ های نصب شده در معرض مستقیم تابش آفتاب نبوده و با عوامل سایشی و ضربه ای کمتری نیز برخورد دارند و مواد شوینده مورد استفاده جهت تمیز کاری، تاثیر مخرب کمی بر روی سنگ های مرمریت میگذارند .

به لطف ورود تکنولوژی های جدید فرآوری سنگ، یکی از انواع جدید سنگ که برای استفاده در فضای داخلی مورد استقبال قرار گرفته است، سنگ آنتیک است که از این نوع سنگ در نمای داخلی ساختمان به خصوص فضای سالن نشیمن و اتاق ها استفاده می گردد، سنگ آنتیک همان سنگ با برش متفاوت و بدون ساب می باشد،که زيبايي خاصي دارد‌. بيش از 99 درصد از سنگ‌هايي كه آنتيك مي‌شوند‌، از نوع سنگ‌هاي تراورتن مي‌باشند.

سنگ یکی از مصالحی است که همواره در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال طبیعی به وفور در طبیعت یافت می شود و برای مصارف گوناگون در ابعاد و اشکال مختلف به کار می رود. سنگ ها دارای طرح ها و ساختار متفاوت هستند و هر کدام دارای قابلیت های منحصر بفرد می باشند.

برخی از آنها مقاومت بالایی داشته و در مکان هایی که در معرض عوامل محیطی مختلف قرار دارند پایداری خود را حفظ می کنند اما برخی دیگر به علت استحکام پایین قابل استفاده در هر مکان نیستند.

از گذشته های دور تا امروز سنگ یک انتخاب رایج برای کفپوش و دیوارپوش حمام و سرویس بهداشتی به شمار می آید. سنگی که برای این قسمت از ساختمان انتخاب می شود باید از مقاومت بالایی در برابر نفوذ نم و رطوبت برخوردار باشد زیرا در این مکان ها آب مدام مورد استفاده قرار می گیرد و امکان رسیدن نم و رطوبت به لایه زیر سنگ وجود دارد.

 

علاوه بر آن سنگ به کار رفته در حمام و دستشویی در معرض مواد شیمیایی و شوینده قرار می گیرد و باید تمیز شود، به همین دلیل علاوه بر عدم جذب رطوبت، سنگ باید از استحکام لازم در برابر مواد خورنده، اسیدی و بازی برخوردار باشد.


خرید حضوری خرید حضوری
گارانتی محصولات گارانتی محصولات
تحویل سریع تحویل سریع
پرداخت متنوع پرداخت متنوع
حذف واسطه حذف واسطه
مشاوره رایگان مشاوره رایگان