09132109390
هدفتان را با مشاوره با ما به دست بیاورید!

گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند؟

دسترسی سریع
گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند؟

تاثیر گیاهان بر آلودگی هوا

فتوسنتز عمل غذا سازی گیاهان است که به وسیله نور خورشید انجام می شود. برای فتوسنتز به آب نیاز است که از طریق ریشه گیاه جذب می شود و همچنین دی اکسید کربن موجود در هوا که از طریق روزنه های برگ گیاه جذب می شود. گیاهان با جذب دی اکسید کربن موجود برای فتوسنز مقدار زیادی اکسیژن آزاد می کنند که برای تنفس جانواران مورد نیاز است.

برگ گیاهان مختلف و درختان ذرات ریز معلق در هوا مثل گرد و غبار را جذب می نماید. آب باران نیز این گرد و غبار را از روی برگ ها می شوید، که این کار هم در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

 

کاهش آلودگی هوای داخل خانه توسط گیاهان

طبق تحقیقات انجام شده گیاهان آپارتمانی در یک فضای بسته و محیط کنترل شده توانایی جذب آلودگی هوا را خواهد داشت.

شاید کمتر کسی به خاصیت تصفیه کنندگی گیاهان خانگی دقت کرده باشد. اغلب ما از گیاهان برای زیبایی و تزئین خانه استفاده می کنیم. وجود گلدان های گل و گیاه در خانه باعث ایجاد نشاط و سرزندگی در ساکنان آن می شود. اما وجود این گیاهان غیر از اینکه باعث زیبایی محیط می شود، فواید دیگری نیز به همراه دارد. تصفیه هوای خانه از آلاینده های مختلف  هوا و رفع آلودگی از جمله آن فواید است.

کاهش آلودگی هوای خانه توسط گیاهان به دو طریق انجام می شود:

  • جذب مواد آلاینده موجود در هوا و انتقال مواد سمی به ریشه گیاهان ( گیاهان هوای آلوده ای که جذب نموده اند را از طریق قسمت های پیرامون ریشه، به مواد مغذی مصرفی خود تبدیل می نمایند)
  • متصاعد نمودن بخار که به شکل نوعی پمپاژ انجام می گردد.

 

نتیجه گیری

بسیاری از گیاهان معمولی می توانند هوای داخل خانه را تمیز کنند. گیاهانی مانند گیاه پوتوس، بامبو، آلوئه ورا، سانسوریا، انواع نخل، گیاه عنکبوتی، فیکوس بنجامین، سرخس، پاپیتال و... .گیاهان حتی در فضای باز هم در یک زمان کوتاه، هوای پاک را به ارمغان می آورند.

اگر چه بشر امروزی به تکنولوژی های مختلفی دست یافته است، ولی به نظر می رسد برگ درختان و گیاهان می توانند بهترین وسیله جهت بهبود کیفیت هوای محیط زیست بشری باشند. گیاهان قادرند گاز ها و ذرات آلاینده را از هوا خارج کرده، مصرف انرژی را کاهش داده، باعث کاهش دمای جو زمین شده و جوامع را در جهت زندگی هرچه مطلوب تر یاری کنند.

ثبت دیدگاه


خرید حضوری خرید حضوری
گارانتی محصولات گارانتی محصولات
تحویل سریع تحویل سریع
پرداخت متنوع پرداخت متنوع
حذف واسطه حذف واسطه
مشاوره رایگان مشاوره رایگان